LinkedIn je sociální síť pro profesionály. Jejím posláním je propojovat odborníků po celém světě tak, aby mohli být produktivnější a úspěšnější ve své kariéře. Miliony uživatelů si prostřednictvím ní hledá kvalitní zaměstnání. Důležitou roli však může hrát i při navazování nových kontaktů pro váš byznys.
V současnosti je už i v Čechách velkým přínosem pro personalisty. Věřte, že nejeden z nich si určitě klikne na váš účet na síti LinkedIn, pokud jej nenajde, jste v nevýhodě. Druhou tváří této sociální platformy je její vysoký potenciál využití pro podnikatelské účely. Proto je dnes už otázka zda byste měli používat LinkedIn jasná, a netřeba se jí zabývat. Dále se můžete ptát, jak jej správně využít pro své podnikání a zhodnocení vašich financí. Zde je několik důvodů.
S více než 332 miliony členů v 110 různých průmyslových odvětvích a 200 zemích nebylo nikdy snazší vyhledávat, najít a spojovat se s tisíci potenciálních klientů aniž byste ve vašem rozpočtu vypálili obrovské díry.
Zde jsou některé zajímavé statistiky, které jste o síti LinkedIn možná nevěděli:
- Více než 61% lidí ji používá jako svou primární profesionální síť.
- Vytváří více potenciálních zákazníků pro B2B společnosti, než kterákoli jiná sociální síť.
- Je to největší profesionální síťový server, který roste o dva nové členy za sekundu.
I proto se domníváme, že LinkedIn je nejsilnějším marketingovým nástrojem 21. století. Proč? Bez ohledu nato, čemu se věnujeme, jsme v podstatě všichni součástí marketingových procesů. Pokud podnikatel uvádí na trh svůj byznys je zásadní rozdíl ve způsobu jeho marketingové komunikace. Mohli bychom říci, že 10% komunikace tvoří to, co říká a zbývajících 90%, jak to říká.
Pokud se věnujete marketingu vaší firmy, jako všichni ostatní, je těžké čekat na nové klienty. Na začátku určitě sami nepřijdou. Tradiční formy marketingu mají své opodstatnění a jsou velmi účinné, avšak stojí nemalé peníze. Neztrácejte zbytečně financemi, ale zkuste oslovit tisíce potencionálních zákazníků zdarma.
Výhody profilu vaší společnosti na LinkedIn
- Nabízí přehled o celé vaší společnosti.
- Zaměstnanci působí jako nepřímý ambasadoři společnosti.
- Víte přesně měřit vliv vašich změn.
- Pokud někdo vzpomíná vaši společnost, sdílí ji nebo jiným způsobem propaguje, vždy dostanete upozornění.
- Schopnost propagovat nejdůležitější změny a novinky.
- Máte možnost prezentovat přímo vaši specializaci.
Zaujměte média
Získání pozornosti médií na konzistentním základě je silným způsobem, jak zvýšit důvěryhodnost na trhu, propagovat své poselství před tisíci lidí a postavit vás jako autoritu v rámci odvětví. Tradiční metody získávání mediálního pokrytí jsou příliš drahé, nebo časově náročné. Ale díky LinkedIn můžete nyní začít spojovat a budovat vztahy se stovkami novinářů a redaktorů z celého světa.
Podle skupiny Paroxetin Media Group je nyní více než 94,2% novinářů a redaktorů na LinkedIn. Je důležité uvědomit si, že novináři stále čelí dvěma hlavním problémům:
- Musí stihnout deadliny a obsahově naplnit svou rubriku. To pro vás představuje skvělou příležitost.
- Častokrát nemají klíčových odborníků na dosah ruky.Naopak vy pravděpodobně ano.
Navažte nová partnerství
Pokud si prostudujete firemní strategii některých z největších značek na světě za posledních několik desetiletí, uvidíte jednu věc, kterou mají všichni společnou, a to je implementace partnerství společného podniku s klíčovými hráči v odvětví.
Na rozdíl od sítě Facebook, LinkedIn nemá filtrované informační kanály. Když přidáte aktualizaci na stránku společnosti LinkedIn, zobrazí se v informačních zdrojích vašich sledovatelů, bez ohledu na to, jak často v minulosti interagovali s vašimi příspěvky.
To znamená, že všechny vaše snahy o vytvoření vaší stránky jsou odměněny zaujatým publikem; a nejsou filtrovány algoritmem.
Je důležité pravidelně zveřejňovat příspěvky, abyste maximalizovali dosah. Podle společnosti LinkedIn by měly podniky přidávat 20 příspěvků měsíčně, aby oslovili přibližně 60% svých potencionálních klientů.
Zvyšte svou efektivitu
Studie z roku 2014 organizace Content Marketing Institute a MarketingProfs zjistila, že 94% B2B obchodníků využívá LinkedIn na distribuci svého obsahu. Studie také ukázala, že obchodníci uvedli LinkedIn jako nejefektivnější kanál na distribuci obsahu, který je zařazen mezi Twitter, Facebook a Google+.
Sdílení obsahu na LinkedIn získáte ještě větší dopad na publikum. Pomocí cílené reklamy víte lépe oslovit potencionální klienty.
Doufám, že tento článek vás přesvědčil, že LinkedIn je pro Vaši firmu užitečnou investicí. Využívání této funkce na vytváření nových spojení, přitažení klientů a zaměstnanců a distribuci cenného obsahu přináší LinkedIn neocenitelný přínos k vaší marketingové strategii.
Užitečné tipy na zlepšení profilu vaší společnosti
- Napište přesvědčivý souhrn vaší společnosti. Pokud si někdo dá námahu prohlížet stránky směrem dolů až k popisu, již projevil zájem o vaši společnost.
- Použijte relevantní klíčová slova.
- Ujistěte se, že nejdůležitější produkt nebo služba je uvedena na prvním místě.
- Přidejte kariérní informace a příležitosti. LinkedIn je fenomenální náborový nástroj, jehož potenciál by měl být plně využit.
- Požádejte o recenze a doporučení vašich produktů a služeb. Sdílení těchto doporučení vám pomůže při vytváření pocitu důvěry k vaší společnosti.
- Používejte cílené aktualizace na účinné prosazování nového a důležitého obsahu.
Využíváte potenciál LinkedIn i vrámci vaší společnosti? Podělte se s vašimi zkušenostmi a tipy na efektivnější komunikaci a správu této sociální sítě.