4 inspirativní příběhy firem, které začaly od nuly

Co všechno potřebujete na to, abyste rozjeli úspěšný byznys? Skvělý nápad? Dobrý tým? Peníze? Ano určitě se neobejdete ani bez jedné z těchto věcí. Někdy je však více, než cokoliv jiného, ​​víra. Je skutečně neuvěřitelné kolik milionových společností mělo pokorný a pomalý začátek. Nejednou jejich obrovskému úspěchu předcházely tvrdé pády. V článku jsme pro vás připravili čtyři nejzajímavější příběhy slavných firem.

Fred Smith z FedEx a jeho štěstí ve hře

Fred Smith v roce 1965, kdy se začala jeho podnikatelská cesta studoval na univerzitě Yale. V rámci studia napsal semestrální práci, která zkoumala proces přepravy zboží ve Spojených státech. Zjistil, že přepravci na přepravu zásilek využívali zejména náklaďáky a osobní letadla. Smith přemýšlel o účinnější dopravní myšlence. Ve své práci vypracoval návrh, jako společnost, která přepravuje malé, základní věci letadlem, může svůj byznys zefektivnit. Nezacházel však do podrobností a jeho práce byla klasifikována známkou C. Smith se této myšlenky nevzdal a v roce 1971 založil svou společnost Federal Express. Do tří let od jejího založení byl Federal Express na pokraji bankrotu. V důsledku rostoucích nákladů na pohonné hmoty ztratila společnost za měsíc více než 1 milion dolarů. Nakonec Smithovi zůstalo v rukách posledních 5000 dolarů. Většina obyčejných lidí by v tomto okamžiku skončila a vyhlásila bankrot. Smithova rozhodnutí bylo o něco odvážnější a bláznivější. Vzal zbývajících 5000 dolarů a vyrazil v Las Vegas do kasína. V pondělí si FedEx na účet připsal 32 000 dolarů, což akorát stačilo na to, aby se i nadále udržel nad vodou a mohl v provozu dále pokračovat. Brzy potom společnost získala značné finanční prostředky. Dnes je FedEx globálním gigantem a operuje ve více než 220 zemích s ročním příjmem ve výši 45 miliard USD.

Ferrucio Lamborghini a spojka z traktoru

Ferrucio byl původně zemědělec, který vyráběl traktory. Jeho podnikání bylo velmi úspěšné a byl jedním z nejbohatších lidí v Itálii. Mezi některé z jeho luxusních aut patřily i Ferrari. Ty mu však stále způsobovaly mnoho technických problémů. Jako mechanik se pokusil problémy vyřešit a zjistil, že jeho Ferrari má stejnou spojku, jak se používá v jednom z jeho traktorů. „Všechny mé Ferrari měli problémy se spojkou. Když jste normálně jezdili vše bylo v pořádku, ale když jste šlápli na plyn spojka nezvládala akceleraci. Svou práci jednoduše neodvedla dobře. „Ferrucio chodil s autem pravidelně do servisu, aby mu spojku prenastavili. Auto bylo v servisu vždy několik hodin a nemohl sledovat jak mu spojku opravovali. Problém se spojkou však nebyl nikdy vyřešen. Rozhodl se proto mluvit osobně s Enzem Ferrari. V rozhovoru sním mu řekl, že jeho auta jsou odpadky. „Spojka Lamborghini, možná budete moci řídit traktor, ale nikdy nebudete schopná zvládnout Ferrari.“ Tehdy se rozhodl vytvořit dokonalé auto. Ano, Lamborghini.

Plukovník Hartland Sanders a 1009x ne

Ve věku 65 let dostal plukovník Sanders první šek sociálního zabezpečení ve výši 99 dolarů. Byl na mizině, vlastnil malý dům a auto. Rozhodl se, že se věci musí změnit. Jeho přátelům se velmi líbil jeho recept na kuře. Vzhledem k tomu, že to byla jeho jediná vidina světlé budoucnosti rozhodl se ji využít. Opustil Kentucky a začal cestovat po různých amerických státech, aby prodával svůj nápad. Řekl majitelům restaurací, že má recept na kuře, který lidé mají velmi rádi a byl připraven jim je dát zdarma, za malé procento z prodaných položek. Následovalo jen odmítnutí za odmítnutím, ale nevzdával se. Po 1009 – tom odmítnutí konečně slyšel první ano. Díky tomuto úspěchu změnil plukovník Hartland Sanders stravovací návyky celého světa s Kentucky Fried Chicken, známým jako KFC.

V Japonsku je KFC tradičnou súčasťou štedrovečerného stola.

Soichiro Honda a pístové proužky

Soichiro Honda byl mechanik. Jeho úkolem bylo vyladit auta a připravit je na závody. Honda v roce 1937 založil společnost Tokai Seiki, která vyráběla pístové kroužky. Tato společnost získala smlouvu na dodání pístních kroužků na etablovanou automobilovou společnost Toyota. Ale krátce poté ztratil smlouvu z důvodu nízké kvality výrobků. Vynaložil čas na lepší pochopení procesů kontroly kvality společnosti Toyota a do roku 1941 dokázala společnost Honda masově vyrábět pístní kroužky kvalitativně akceptovatelné pro Toyotu. Společnost Toyota získala 40% podíl ve společnosti, ale Honda byl svržen z pozice prezidenta na výkonného ředitele. Výrobní závody společnosti Tokai Seiki byly zničeny při bombových útocích USA v roce 1944. Honda prodala společnosti Toyota pozůstatky společnosti a v říjnu 1946 jejich použila na založení technického výzkumného ústavu Honda. V garáži s rozlohou 50m² s dvanáct členným týmem konstruovali a prodávaly improvizované motorizované kola. Vytvořili si vlastní kopii motorů Tohatsu a dodávaly je svým zákazníkům. Společnost Honda Motor Company se v krátkém čase stala největším světovým výrobcem motocyklů do roku 1964. Honda pak vstoupila i do segmentu automobilů a dnes je vážným konkurentem společnosti Toyota.

Je jednoduché podívat se na tyto společnosti a přemýšlet nad tím, že vám by se to nikdy nemohlo podařit. Samozřejmě, všem těmto společnostem trvalo desetiletí, než se dostali tam, kde jsou dnes. Měli však nápad a věřili své myšlence. Věřte proto svým schopnostem a nevzdávejte to hned při první překážce. Který úspěšný podnikatel je vaším vzorem?

  • Komentáre
  • Podobné články
0

Instagram můžete nyní používat i bez aplikace

0

Proč sociální sítě sbírají citlivé informace a k čemu je potřebují

0

7 tipů, jak dodat šťávu firemnímu blogu

Navigácia

Magazíny