Kam směřují nejnovější technologické inovace?

Přestože žijeme ve světě, ve kterém máme stále na výběr mezi tištěnými, audiovizuálními médii a internetem, je jasné, že digitální kanály v současnosti válcují tradiční komunikační prostředky. Tomu se přizpůsobují i technologičtí giganti, kteří počátkem roku představili své letošní vychytávky na veletrhu CES v Las Vegas.

Novinky spotřební elektroniky CES
Technologie kráčí vpřed šíleným tempem. foto CES

O stoupající převaze digitálních médií svědčí mimo jiné fakt, že Google a Facebook ovládají v globálu zhruba dvě třetiny všech příjmů z reklamy (zpráva BI Intelligence, 2017). Klasické lineární televizi zase v domácnostech konkuruje digitální gigant Netflix, ale silným soupeřem se stávají i sociální sítě, jako jsou Facebook nebo Snapchat, které se strategicky zaměřují na video formáty.

Pro marketéry to znamená, že v následujícím období budou muset ještě hlouběji sáhnout do online prostředí a přijít na inovativní způsoby, jak se dostat ke své cílové skupině, ať už to budou kampaně využívající rozšířenou a virtuální realitu, nebo hlasová vyhledávání ovládaná umělou inteligencí, takzvané chatboty.

Stropní nabíječky mobilů? Proč ne?

Na veletrhu CES ani tentokrát výrobci nezklamali a opět představili inspirativní inovace. Například, co všechno dokáže „obyčejný“ smartphone s pomocí přídavných zařízení? Může fungovat nejen jako fotoaparát s parádním zoomem, ale také jako boombox, projektor nebo nabíječka (video níže).

Producenti se však blýskli i takovými praktickými výdobytky, jako je například bezdrátová nabíječka elektronických zařízení vestavěná přímo do stropního obkladu s dosahem přibližně 9 metrů. Zaujalo i inteligentní měřící pásmo, které nejenže zhodnotí parametry prostoru, ale na základě získaných údajů a propočtů dokáže navrhnout vhodné řešení.

Tiskárna vzkazů nemonic
Mini tiskárna nejenže vytiskne připomínky přímo z mobilu, a to bez použití inkoustu nebo toneru, ale zároveň dokáže vytvořit analogovou variantu existujících papírových vzkazů. Výrobce si pohrál i s designem, protože zařízení propůjčil vzhled skutečného kancelářského bločku.

Iluze se přibližují skutečnosti

Jedním z největších taháků dneška jsou zařízení na zprostředkování virtuální reality (VR) nebo rozšířené reality (AR). O takových „živých“ zkušenostech se sice diskutuje už déle, dosud se však omezovaly jen na podivně vypadající aparáty na hlavě či na počítače s mimořádně silným výkonem.

Výrobci se nyní snaží o to, aby se virtuální realita dostala blíže k běžnému spotřebiteli a umožňovala mu simulovat různé situace, například sledování filmu jako na velkém plátně v multiplexu, ale z pohodlí domácího gauče.

Herní monitor Acer Predator
Tento herní monitor získal na veletrhu ocenění v kategorii periferních počítačových zařízení. Nejenže jde o první zakřivený monitor s poměrem stran 21:9, zároveň je to zařízení s vestavěnou funkcí oční kamery, díky které mohou hráči využívat svůj vlastní zrak jako herní nástroj. foto Acer

Jak dokazují pokrokové společnosti, VR lze aplikovat i v oblasti audio elektroniky, kde slouží k vylepšení kvality zvuku ve sluchátkách. Výrobcům jde o to, aby i malé zařízení dosáhlo efekt, jaký vzniká při přehrávání zvuku z prostorového reproduktoru. Současné technologie dokáží imitovat podněty, které lidský mozek využívá na lokalizování zvuku, díky čemuž dokážou i v malých sluchátkách kreovat úžasný realistický zvuk, dokonce v kvalitě ještě vyšší, než má špičkové ozvučení.

Sluchátka Ossic X
Sluchátka Ossic X nabízejí opravdový „trojdimenzionální“ zážitek při poslechu, ideální jsou proto na shlédnutí filmů, poslech hudby, ale i hry. foto Ossic

Na druhou stranu, iluze lze vytvářet i jiným způsobem. Například, reproduktor Mars, který na veletrhu získal ocenění v kategorii audio-video komponentů a doplňků, sám působí, jako by byl součástí science-fiction. Jako první bezdrátový reproduktor na světě se totiž dokáže vznášet ve vzduchu. Tento efekt přitom není samoúčelný, protože vznášení podporuje vyšší kvalitu zvuku.

Televize a umění v jednom

Velká pozornost se pravidelně věnuje i televizím, což vůbec není překvapující, protože obrazovky mají v domácnostech stále své čestné místo. Zatímco dosud experti ve velkém rozebírali zejména technologii 4K, která rozlišením pokořila full HD, novou budoucností „blikajících chův“ má být HDR (vysoce dynamický rozsah zobrazení), který oproti tradičním sestavám přináší nejen lepší celkový obraz, ale také širší škálu barev a ještě vyšší kontrast.

To však není všechno. Výrobci myslí už i na interiérový styl majitelů, který si s gigantickými obrazovkami, bohužel, často vůbec nerozumí. Černá technika tak přebírá vzhled dekoračních prvků či rámů, na kterých se po vypnutí televize zjeví umělecké dílo.

Televize Samsung Lifestyle
Věřili byste, že obraz na polici je vlastně televizor? Displej novinky Samsung Lifestyle TV se dokáže změnit na umělecký artefakt či fotografii a vnést tak do interiéru estetický zážitek.

Umělá, ale inteligentní

Do jakých končin nás zavede umělá inteligence ve formě digitálních asistentů, je další ze živě diskutovaných otázek marketérů. Po Siri, která promlouvá k majitelům iPhonů, a digitálních pomocnících Home či Alexa, kteří mohou fungovat i jako řídící ústředí inteligentních domácností, testuje Uber robotické taxíky a výrobci bílé techniky vyvíjejí ledničky či pračky s hlasovým asistentem.

Na scénu dokonce přichází první elektrický kartáček využívající prvky umělé inteligence. Díky ní se děti mohou naučit, jak správně pečovat o své zuby. Umělá inteligence však může mít i značný přínos při zlepšování života nemocných či tělesně postižených. Důkazem je aplikace Aipoly Vision, která za pomoci smartphonu pomáhá lidem s poškozeným zrakem rozeznávat objekty v prostoru.

Strach hoďte za hlavu

Se stoupající technologickou vyspělostí a digitální globalizací paradoxně dochází k nárůstu obav z vlastní fyzické či kybernetické bezpečnosti. Stále více se proto objevují inovace, které zvyšují ochranu osob i jejich cenných dat, mnohé ve formě nenápadné nositelné elektroniky.

Detektor otisků Goodix
Tento detektor, který se využívá k osobní identifikaci majitele smartphonu, dokáže vedle klasické biometrie rozlišit nejen otisk prstu konkrétního člověka, ale živý otisk od napodobeniny či klonu – vše pomocí speciálního senzoru, který zachycuje tep srdce. foto Goodix

Příkladem ochrany je drobné signalizační zařízení Silent Beacon, které jedním stisknutím tlačítka spustí síť výstražných notifikací vašim nejbližším nebo přímo pohotovostní službě či policii. Vše bez toho, abyste museli vytáhnout mobil. Aluma Connect pro změnu chrání ženy před sexuálními útoky a smart obojek LINK AKC majiteli nabízí dokonalý přehled o jeho čtyřnohém miláčkovi. Specifickou kapitolou jsou pak technologie, které poskytují pomoc rodičům v podobě digitálních koučů.

Pokud tedy přemýšlíte nad vlastním originálním byznys nápadem, zkuste se inspirovat novinkami z veletrhu CES. Hledejte, které oblasti každodenního života by potřebovaly vylepšení, určitě existují ještě velké rezervy. 🙂

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Finance Lifestyle Rady a tipy

Jak si užít dovolenou tak, aby netrpěla vaše peněženka ani byznys

0
Konference

Startup World Cup & Summit 2020

0
Online Marketing Rady a tipy

7 nejčastějších marketingových chyb začínajících podnikatelů

Navigácia

Magazíny