Jak ochránit malou firmu před následky krize způsobené koronavirem

Nové státní omezení a zdravotní doporučení ovlivňují soukromé i pracovní životy všech z nás. Opatření týkající se koronaviru je třeba respektovat, a to i přes finanční ztráty a nejistotu, která v posledním období doprovází všechny podnikatelské aktivity. Jak může vzniklou situaci ustát malá firma?

Zavření provozů, omezení v dopravě a zrušení veřejných akcí představuje pro majitele podniků značnou ztrátu. Podnikání v době přísných opatření a preventivní karantény není jednoduché. Mnohé změny je třeba provést za chodu, bez varování a bez přípravy. Věříme, že následující tipy pomohou vám, vašim partnerům i zaměstnancům zvládnout aktuální výzvy a zmírnit negativní dopad této krize na vaši firmu.

Otevřená komunikace se zaměstnanci a obchodními partnery

Jednou z nejdůležitějších věcí, které můžete udělat, je otevřeně komunikovat se svými zaměstnanci. Mnozí jsou znepokojeni zdravotními riziky i obavami o své pracovní pozice. Informujte zaměstnanců o svých plánech, možných scénářích a všech změnách, které chcete ve firmě zavést. Seznamte zaměstnanců s aktuálním děním a dejte jim jasné instrukce. Pokud část vašeho týmu pracuje z domu, poraďte jim, jak pracovat doma efektivně. V krizové situaci je důležitá vzájemná důvěra, což platí i ve vztazích s obchodními partnery a dodavateli. Nebojte se klást otázky ohledně změn v dodávkách či transakcích. Stejně odpovídejte na ty, se kterými se zaměstnanci obrátí na vás.

Umožnění práce z domu

Pokud vaši zaměstnanci mohou vykonávat svou práci z domu, umožněte jim to. Především lidé, kteří za prací dojíždějí z jiného města, mohou vyjádřit obavy o své bezpečí. Nečekejte, dokud se situace zhorší, jde o preventivní opatření. Pokud je to možné, rozvrhněte pracovní síly tak, aby byly v práci fyzicky přítomni pouze lidé z okolí. Se souhlasem zaměstnanců můžete upravit rozvrhy změn nebo dočasně změnit role zaměstnanců ve firmě.

Práce z domu
V době krize umožněte práci z domu co největšímu počtu zaměstnanců.

Optimalizace nákladů

Pokud si všímáte pokles odbytu nebo předpokládáte, že může nastat, hledejte způsoby, jak ušetřit. Pro některé společnosti bude vhodný outsourcing, jiné mohou ušetřit snížením osobních nákladů nebo daňovou optimalizací. Přejděte všechny své předplacené služby a opakující se výdaje. Je některé z nich možné pozastavit nebo zrušit? 

Podpora jádra podnikání

V tomto období je vhodné soustředit se na rozvoj hlavní činnosti podnikání, funkce jádra vaší společnosti. Pokud jste kromě hlavní činnosti poskytovaly i doplňkové služby, můžete je dočasně vyřadit z nabídky. Podívejte se na tu část vašeho podnikání, která za poslední rok vygenerovala nejvyšší, zároveň však stabilní zisk. Pokud ji nelze postavit do popředí kvůli současným omezením, můžete podpořit doplňkové služby a produkty.

Soustřeďte se na věci, které dělat můžete

Vzniklé omezení nemusí ochromit všechny aktivity vaší společnosti. Soustřeďte se v tomto období na věci, které dělat můžete. Vzdělávání zaměstnanců pomocí digitálních kanálů, práce na internetových stránkách společnosti, aktualizace různých postupů nebo manuálů – to vše může probíhat i bez fyzické účasti. Využijte firemní time-out na plánování budoucích aktivit a rozvoji firmy.

Tip na článek: Nejlepší online vzdělávací platformy

Zdokonalení krizového plánu

Politiky krizových řešení ve firmách často zaměřují na živelné katastrofy, výrobní poruchy či nedostatek pracovní síly. Drtivá většina společností nebyla připravena na krizi tohoto druhu a rozsahu. Právě toto období představuje příležitost pro zdokonalení krizového plánu a potvrzení / vyvrácení hypotéz, na základě kterých byl původně sestaven. Všimněte si, s čím jste nepočítali, které opatření nebyla dostatečná a jak můžete krizový plán společnosti zdokonalit.

Rada na závěr

Hledejte nové nástroje a aplikace, které vám mohou pomoci v managementu zaměstnanců a nových aktivit firmy. Využívejte aplikace na zjednodušení práce, vytěžte co nejvíce ze vzdělávacích platforem. Myslete také na to, že lidé tráví hodně času doma – jsou aktivnější na sociálních sítích, čtou a sledují obsah. Své aktivity můžete přizpůsobit i těmto změnám v zákaznickém chování. Držíme vám palce. Společně to zvládneme.


  • Komentáre
  • Podobné články
0
Novinky

Elon Musk mění Twitter k nepoznání

0
Konference

SWCSummit už příští středu: Co kromě sestry Elona Muska rozhodně neprošvihnout?

0
Rozhovory

Dominika Osvaldová: Pokud budeme mít respekt jeden k druhému, přetaví se to následně i k respektu vůči přírodě

Navigácia

Magazíny