Těchto 10 znaků prozradí, že máte podnikatelský mindset

Pokud byste měli popsat osobnostní rysy úspěšných lidí, jaká slova byste použili? Jsou zanícení, tvrdě pracující, optimističtí? Určitě ano, ale najdou se i tací, jejichž spojuje nízké sebevědomí a problematická minulost. Některé zvyky, vlastnosti a postoje ale mají úspěšní podnikatelé společné. Najdete mezi nimi i vy?

Jdou do věcí naplno i bez jasného plánu

Barbara Corcoran, zakladatelka skupiny Corcoran Group a hvězda v Shark Tank říká, že lidé, kteří mají koncept, ale ne nutně podrobnou strategii, mají větší šanci naplnit svůj podnikatelský záměr.

Nenávidím podnikatele s dokonalou strategií. Vymýšlejte za chodu.

Barbara Corcoran

 Ve skutečnosti je přesvědčena, že ti, kteří studují podnikání, mohou být náchylní k nadměrné analýze situací. Množství věcí ani nezkouší.

Mají strach

„Mnoho podnikatelů, kteří jsou považováni za ambiciózní, jsou ve skutečnosti nejistí,“ říká Corcoran. Při hodnocení potenciálních investic dodává: „Chci někoho, kdo se bojí smrti.“ Ti, kteří jsou nervózní z neúspěchu, jsou také soustředěni a ochotni udělat cokoli pro to, aby uspěli.

Shark tank
Shark Tank je televizní seriál zaměřený na byznys, který představil v ABC v roce 2009.

Využívají své zdroje naplno

Možná vás při dosahování cílů brzdí nedostatek financí, kontaktů či podpory od okolí. Všechny tyto nedostatky ovlivňují, jak přemýšlíte. Situace ale nikdy nebude dokonalá a úspěšní lidé to vědí. Pracují s tím co mají a dokáží to využít naplno.

Neptají si povolení

Stephane Bourque, founder a CEO společnosti Vancouver, tvrdí, že lidé s podnikatelským mindsetom jen zřídka žádají o povolení. Problémy řeší okamžitě dle svého uvážení a pokud něco nevyjde, raději přicházejí s omluvou. „Nikdy nejsou spokojeni se současným stavem věcí,“ říká Bourque, „přál bych si, aby měli moji zaměstnanci více problémů.“ To ukazuje, že přirozeně hledají možnosti zlepšení sebe sama, nebo fungování společnosti.

Akceptují jakoukoliv změnu

Pokud se zaměříte na jediný možný výsledek, šance, že ho dosáhnete, je poměrně malá. Pokud budete sledovat svět kolem sebe, poslouchat své zákazníky a okolí, natrefíte na zajímavé poznatky. Snášení nejistoty a rychlá adaptace při jakékoliv změně je důležitým znakem úspěšného člověka.

Milují výzvy

Úspěšných lidí výzvy motivují k tvrdší práci. Před náročným úkolem neutíkají, nikdy si neřeknou, že je nad jejich síly. Dívají se na výzvy v každé oblasti svého života a snaží se je překonat vlastní zásluhou.

Poslouchají lidí, kteří to dotáhli dál

Nemusí být nejúspěšnějším člověkem v místnosti, právě naopak. Vyhledávají společnost lidí, kteří to v některé ze sfér života či podnikání dotáhli dál, než oni sami. Neustále se učí, inspirují a poslouchají rady ostatních.

konference
Úspěšní lidé nezůstávají ve vlastní bublině, vyhledávají inspiraci od jiných.

Rychle se zotaví z neúspěchu

Populárním názorem je, že úspěšní podnikatelé selhávají často a jejich pády jsou rychlé. Nemusí to platit za všech okolností, ale pokud se dostaví neúspěch, dokáží se z něj rychle zotavit a zaměřit se na nový cíl.

Opakují to, co vědí dělat nejlépe

Pokud uspějí jednou, nepřestanou hledat další příležitosti. Své schopnosti rozvíjejí a neustále postupují. Platí to i poté, co dosáhnou svých cílů, potřebují „být lepším“ znovu a znovu. To, co vědí dělat nejlépe, opakují a zdokonalují během celého svého života.

Soustředí se na to nejpodstatnější

Množství potenciálních výzev je nekonečné. Umět si vybrat ty podstatné je skutečně nejdůležitější. Jen málokterý úspěšný člověk se zabývá maličkostmi, které se mohou pokazit – své projekty sleduje s nadhledem a řeší problémy, které mají skutečnou váhu.

Mají tyto znaky skutečně všichni úspěšní lidé? Přečtěte si rozhovory se zajímavými osobnostmi, ve kterých najdete další zajímavé insighty ze života podnikatelů.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Novinky Technologie

Jeff Bezos mluví o svých plánech kolonizovat měsíc

0
Rady a tipy Technologie

7 aplikácií pre efektivnejší marketing

0
Novinky Rady a tipy

Co je lepší? Práce z domu, coffice nebo coworking?

Navigácia

Magazíny