Vítejte ve světě Magenty, barvy roku 2023

Společnost Pantone, tak jako každý rok, uvedla začátkem prosince název barvy, která bude symbolem pro rok 2023. Její výběr je zajímavější, než byste si mysleli.

Barva pro rok 2023 je naprosto odlišná oproti barvám v uplynulých letech, které byly přirozenější, jemné, ba až pastelové. Barva roku 2023 je pestrá, výrazná a energická. Tou barvou je Viva Magenta 18-1750.

O původu barvy se vyjádřila ředitelka instituce Pantone Color Institute Leatrice Eiseman následovně: „V tomto věku technologií se snažíme čerpat inspiraci z přírody a z toho, co je skutečné. PANTONE 18-1750 Viva Magenta pochází z červené rodiny a je inspirována červení košenila, jedním z nejvzácnějších, zároveň i nejsilnějších a nejjasnějších přírodních barviv, jaké svět znal.“

Barvivo košenila, jinak nazývané karmín nebo kyselina karmínová, je přírodním červeným barvivem, které se používá také ve farmaceutickém a potravinářském průmyslu. Výrazné karmínové barvivo se získává ze samiček červce nopálového, což jej činí méně dostupným a skutečně vzácným.

Barva Viva Magenta je zářivá, živá a povzbuzující. Když se na ni zahledíte, působí jako životabudič. Je sytá a nesmírně energizující. Nese s sebou i skrytý význam s jasným odkazem. Viva Magenta má vzbuzovat pocit moci, povzbudit nás na duchu a pomáhat budovat naši vnitřní sílu a sebevědomí, a právě to má být symbolem pro nadcházející rok 2023.

Pro srovnání přikládáme také přehledný seznam barev za posledních pět let:

  • 2022 PANTONE 17-3938 Very Peri
Barva pro rok 2022 je Very Peri
Very Peri byla symbolem roku 2022.
  • 2021 PANTONE 17-5104 Ultimate Gray & PANTONE 13-0647 Illuminating
Barvami roku 2021 byly Ultimate Gray a Illuminating
Pro rok 2021 byly barvy roku Ultimate Gray a Illuminating.
  • 2020 PANTONE 19-4052 Classic Blue
Barva roku 2020 Classic Blue
Classic Blue byla barvou pro rok 2020.
  • 2019 PANTONE 16-1546 Living Coral
Living Coral byla barvou roku 2019
Pro rok 2019 byla symbolickou barvou Living Coral.
  • 2018 PANTONE 18-3838 Ultra Violet
Barvou roku 2018 byla Ultra Violet
Barva Ultra Violet patřila roku 2018.

Všichni známe sílu barev. Dokáží ovlivnit naši náladu, emoce, ale i chování. Výběr správné barvy a jejího odstínu je důležitý pro oblast módy, interiérového designu i marketingu. Z pohledu marketingu mají barvy velký vliv na oblíbenost brandu a nákupní chování spotřebitelů.

Například červená barva nejvíce upoutá pozornost zákazníků a pojí se s vášní, energií a vzrušením. Černá barva je barvou tajemství. Působí záhadně, elegantně a sofistikovaně. Zelená barva je spojena s přírodou a penězi. Představuje zdraví, plodnost a velkorysost. Modrá barva zase symbolizuje harmonii, klid a stabilitu. Kombinace žluté a oranžové barvy vyvolává chuť k jídlu, proto je toto barevné spojení velmi oblíbené u restauračních řetězců jako Burger King a McDonald´s.

Každá barva nese jiný význam a vyzařuje jinou emoci. Proto pořádně zvažte výběr té správné barvy a inspirujte se i aktuálními trendy. Nezapomeňte do nových marketingových kampaní a produktů zakomponovat také barvu roku 2023, kterou je právě Viva Magenta. No a jaká je vaše oblíbená barva?

Zdroje:
https://www.pantone.com/color-of-the-year-2023
https://www.instagram.com/pantone/?utm_source=ig_embed&ig_rid=d5d5dbbe-86fe-4163-b018-dcc1e14e38f0
https://londonimageinstitute.com/how-to-empower-yourself-with-color-psychology/

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Rady a tipy

5 důvodů proč je grafický design prioritou

0
Novinky Rady a tipy

Jak vyhledat díru na trhu a rozjet úspěšný byznys

0
Novinky Online Marketing Technologie

Facebook představil vlastní kryptomenu Libra. V čem je jedinečná?

Navigácia

Magazíny