10 mýtů o marketingu na sociálních sítích, kterým firmy stále věří

Jako každá část marketingové strategie, i sociální sítě s sebou přinášejí vlastní úskalí. Za poslední roky vzniklo kolem social media marketingu několik nepřesných mýtů. Internetem stále kolují rady, které již dávno neplatí, a některé chyby se dokola opakují. Shrnuli jsme 10 nejčastějších mýtů is praktickými radami, jak se jim vyhnout.

Lidé budou nakupovat více, pokud budete neustále uveřejňovat produktové příspěvky

Zveřejňování obsahu, který se zaměřuje výhradně na produkty, může vašich fanoušků rychle omrzet. Sociální sítě by neměly sloužit pouze jako dodatečný katalog, který přesně kopíruje to, co si zákazník může podívat na vaší web stránce. Zároveň platí, že ne každý příspěvek musí lidi vyzývat ke koupi. Tvořte a publikujte užitečný obsah, který potenciální zákazníky seznámí s vašimi produkty, ale zároveň nabídne i přidanou hodnotu. Sdílejte i články z firemního blogu, různé zajímavosti nebo informace ze zákulisí vašeho podnikání.

Stížnosti a negativní komentáře stačí ignorovat

V tomto případě nemluvíme o internetových trollech, ale skutečných zákaznících, kteří s vaším produktem nebo službou nemuseli mít nejlepší zkušenost. Ignorování legitimních stížností, dotazů nebo obav je velká chyba. Ať už jde o zprávy, recenze nebo komentáře, snažte se reagovat co nejdříve a slušně, nevyvolávejte hádky a nikoho neurážejte, ani když chyba nebyla na vaší straně. Pokud případné problémy nechcete řešit veřejně, můžete nespokojeného zákazníka nasměrovat na soukromé zprávy nebo e-mailovou adresu, kde společně odkomunikovat vše potřebné.

Určování cílů nemá smysl, vždyť to „nakonec nějak dopadne“

Není žádným tajemstvím, že stanovení jasných cílů zvyšuje vaši pravděpodobnost na úspěchu v jakékoli oblasti. I přesto ale nejasné, či dokonce neexistující cíle stále patří mezi nejčastější marketingové chyby podnikatelů. Nezačínejte s marketingem na sociálních sítích jen proto, že to dělá každý. Ujasněte si, co, kdy a jak chcete pomocí sociálních sítí docílit. Díky konkrétním a měřitelným cílem budete moci vybudovat jasnou strategii a urychlit růst vaší společnosti.

Je úplně jedno, jak příspěvky vypadají

Samozřejmě, je důležité, co chcete svým fanouškům říct, no sociálním sítím dominuje především vizuální obsah. Právě fotografie, grafiky či Emoji slouží na to, abyste lidi zaujaly a přitáhly jejich pozornost k informacím, které chcete sdílet. V prázdném dokumentu může vizuál příspěvku vypadat dobře, myslete ale na to, že na sociální síti bude pouze jedním z mnoha. Pokud nebude dostatečně poutavý, nezíská hodně pozornosti. Nezapomeňte ani na konzistentní vizuální identitu vaší značky, které se vyplatí držet napříč všemi kanály.

Za každou cenu musíte být na všech sociálních sítích

Za každou cenu opravdu ne. Zejména pokud máte omezené zdroje, zaměřte své úsilí na ty sociální sítě, které vám přinášejí nejvyšší návratnost investic. Pokud vaše cílová skupina nepoužívá TikTok či Twitter, nemusíte se na těchto sítích pohybovat ani vy. Každá platforma, na které budete svou značku propagovat, vyžaduje čas a úsilí potřebné pro tvorbu originálního obsahu a správa profilu / stránky. Tyto zdroje se vyplatí využít tam, kde výsledky vaší práce uvidí nejvíce potenciálních zákazníků.

Sociální sítě
Své úsilí zaměřte na ty sociální sítě, které vám přinášejí nejvyšší návratnost investic.

Příspěvky stačí zveřejňovat jednou za čas

Mnohé firmy zveřejňují příspěvky pouze tehdy, když chtějí informovat o nějaké novince, ukázat nový produkt nebo propagovat akci. V praxi to tedy znamená, že někdy publikují vícekrát za den, jindy nic nezveřejní i několik týdnů. Pokud však chcete neustále růst, musíte sociální sítě neustále zásobyť obsahem. Jednou za týden nebo za měsíc si vyhraďte čas na plánování příspěvků, které chcete publikovat. Tím zajistíte, že obsah bude vycházet pravidelně a nebude se příliš opakovat.

Obsah stačí zkopírovat z jedné platformy na druhou

Ačkoli můžete sdílet na všech sociálních sítích podobné příspěvky, je třeba přizpůsobit jejich konkrétní platformě. Lidé mají odlišné očekávání od obsahu na Instagram, než od obsahu na LikedIn-e. Připravte proto obsah na míru pro každé publikum, které chcete oslovit. Může jít o změnu textů, úpravu grafiky, vytvoření videa pro konkrétní síť nebo publikování interaktivních příspěvků (například ankety). Využijte potenciál svého obsahu tím, že jejich zveřejníte ve správné podobě na tom správném místě.

Zveřejněním příspěvku vaše práce končí

Publikování příspěvku či spuštění kampaně není poslední krok, který byste měli udělat. Kromě komunikace s fanoušky a odpovědí na komentáře je důležité i vyhodnocení výsledků, které díky marketingu na sociálních sítích dosahujete. Sledujte metriky, které se týkají vašich dlouhodobých cílů a zjistěte, které kampaně jsou nejúspěšnější. Ze strategického hlediska jsou důležité informace o potenciálních zákaznících, jejich chování a preferencích. Sociální sítě představují výborný zdroj těchto klíčových informací, například skrz diskuse online, které byste měli sledovat.

Pokud příspěvek nemá dostatek interakcí, je třeba posílit ho placenou propagací

Všimli jste si, že váš nejnovější příspěvek není ani z poloviny tak úspěšný jako ten, který jste publikovali včera? Posílení příspěvku placenou reklamou se v tomto případě může zdát jako logický krok. Skutečnost je ale taková, že pokud příspěvek nezaujal lidí organicky, pravděpodobně nezaujme ani ty, kteří ho uvidí jako reklamu. Placenou propagaci se naopak vyplatí využít při příspěvku, který zaujal velký počet lidí a získal pozitivní odezvu.

Marketing na sociálních sítích je zdarma, nebo vyžaduje jen minimální rozpočet

Za zveřejnění příspěvku sice neplatíte, ale efektivní marketing na sociálních sítích vyžaduje určitou investici. Organický dosah příspěvků je zanedbatelný a všechny platformy upřednostňují placený obsah, který ukazují většímu počtu lidí. Finance se snadněji kontrolují s celkovým marketingovým plánem. Sociální sítě jsou jednou z částí této skládačky, kterou při alokaci zdrojů netřeba zanedbávat. Vyhraďte proto dostatek prostředků na tvorbu kvalitního obsahu, správu profilů i reklamu.

Sociální sítě se neustále mění a vyvíjejí, s čímž souvisí i změny v marketingových strategiích firem. To, co platilo před třemi lety, dnes nemusí přinášet žádné výsledky. Věnujte proto čas vzdělávání se a sledování nových trendů, které vás udrží vždy o krok napřed před konkurencí.


  • Komentáre
  • Podobné články
0
Novinky

Firemní udržitelnost a ESG: novinky za rok 2021 a co můžeme čekat v roce 2022

0
Novinky Zábava

7 top filmů pro podnikatele

0
Konference

České naděje v boji o titul startupového mistra Evropy

Navigácia

Magazíny