10 tipů, které vám pomohou propagovat byznys na Instagramu

Popularita Instagramu stále roste, protože je to snadno ovladatelná aplikace, kterou celosvětově používají biliony lidí. Instagram má v současnosti více než bilion aktivních uživatelů a přibližně 25 milionů business profilů. I díky tomu je ideální na online podporu vašeho byznysu.

Dosah a množství uživatelů dělají z Instagramu ideální marketingový nástroj. Instagram má svůj vlastní algoritmus, na základě kterého zobrazuje jednotlivé příspěvky. Pokud se nechcete ztratit v množství jiných postů, přečtěte si rady, které vám pomohou tomu zabránit.

Oslovte svou cílovou skupinu

Instagram má dosah 2 až 7 %, což je v porovnání s Facebook dosahem 0,10 až 0,15%, mnohem výhodnější výchozí pozice. Pravděpodobnost oslovení publika, které chcete zasáhnout, se tím prudce zvyšuje. Pokud budete správně používat hashtagy, můžete ho zvýšit až na 13%. Pokud k tomu označíte i polohu, může dosah vystřelit až k 79%. Využíváním těchto funkcí zasáhnete přesně vaši cílovou skupinu.

Vytvořte si přesný obsahový plán

Důležitým krokem při propagování byznysu pomocí Instagramu je obsahový plán. Ten zabrání tomu, že v jeden den přidáte tři příspěvky a po zbytek týdne nic. Doporučujeme vytvořit si obsahový plán v kalendáři (online či papírovém) s přesným rozpisem.

Pravidelnost přispívání je důležitým faktorem, který může zlepšit pozici ve vyhledávání. Naplánujte si, který den vypublikujete který příspěvek. Výbornou pomůckou je vytvořit fotky a videa dopředu, takže v daný den stačí je pouze zveřejnit.

Používejte správne hashtagy

Použití správných hashtaů, dokáže oslovit publikum, které hledá přesně to, co nabízíte. Instagram ve vyhledávání shromažďuje příspěvky, které jednotlivé hashtagy používají. Takto se dají oslovit uživatelé, kteří váš profil zatím nesledují, ale zajímá je daná téma. Při jednom postu lze použít 30 hashtagů a při InstaStories 10.

Pokud nevíte, jaké použít, můžete zkusit různé nástroje, jako například All hashtag či jiné. Ty zkoumají algoritmy a doporučí nejvhodnější hashtagy. Zaměřuje se vaše podnikání na český trh nebo se k němu váže specifický hashtag? Nebojte se používat české a specifické hashtagy. Právě díky nim přesnější a jednodušší oslovíte svou cílovou skupinu.

Ukažte, co právě děláte

InstaStories jsou první funkcí, kterou po spuštění Instagramu uživatelé vidí a umožňují budovat osobnější vztah jako příspěvky. Nejnovější funkce Chat dokonce umožňuje vlastníkovi účtu a jeho fanouškům přímo komunikovat. Kromě toho můžete využít funkce Anketa, Otázky či kvíz. Všechny umožňují vytvořit přátelskou a osobní atmosféru, a to je přesně to, co vytváří z jednorázových zákazníků pravidelných.

Svůj business profil tvořte tak, aby byl vizuálně přitažlivý.
Svůj business profil tvořte tak, aby byl vizuálně přitažlivý.

Spolupracujte s Influencermi

Influenceri jsou lidé, kteří jsou schopni přesvědčit potencionálních kupujících, aby se zajímali právě o váš produkt. Influencer marketing je populární, protože lidé rychleji uvěří osobnímu doporučení člověka, kterého znají či obdivují. Důležité je vybrat si pro spolupráci správného influencera. Při rozhodování se podívejte na jeho dosah, dosavadní výsledky a komunikaci s vašimi potenciálními zákazníky. Influenceri se dají zařadit do pěti základních skupin:

  • Expert – osoba, která dokáže přesvědčit i profesionály na danou oblast.
  • Trendsetter – dokáže ovlivňovat trendy, takže je vhodný při uvádění nových produktů na trh.
  • Blogger – Využívá vlastní platformu jako blog či osobní web. Má vytvořen vztah se svými čtenáři. Obvykle se zaměřuje pouze na jednu oblast, např. cestování.
  • Celebrita – herci, zpěváci nebo sportovci. Spolupráce bývá úspěšná díky tomu, že jde o veřejně známou osobu, které lidé věří.
  • Ambasador – osoba, jejíž darujete svůj produkt nebo, při dlouhodobé spolupráci, více produktů. Můžete si vybrat někoho ze zákazníků a propagaci budete mít výhodně, jen za cenu daného produktu.

Pokud chcete sáhnout po spolupráci s netradičnejšími influencermi, populární jsou zvířecí nebo dětští, jejichž profil spravují rodiče. Nejnověji se objevují i virtuální influenceri, kteří jsou vytvoření AI – umělá inteligence.

Mohlo by vás zajímat: 7 aplikací pro efektivnější marketing.

Komunikujte se svým publikem

Publikum na Instagramu tvoří reální lidé, a ti mají rádi osobní přístup. Když se začne fanouškovská základna rozrůstat, začnou lidé komentovat příspěvky. Dobrý způsob, jak prostřednictvím sociálních sítí vytvořit personalizované vztahy, je pomocí komentářů. Najděte si proto čas odepsat vašim sledovatelné. Pro zvýšení povědomí můžete komentovat a lajkovat i příspěvky uživatelů ze své cílové skupiny, kteří vás ještě nesledují.

Uspořádejte soutěže

Podle statistik rostou Instagram účty, které pravidelně připravují soutěže, až 70 ráz rychleji než ty, které soutěže nedělají. Soutěže jsou velmi populární a účinnou marketingovou strategií. Jejich základní výhody se dají shrnout do čtyř bodů:

  • Zvýšení prodejnosti produktů.
  • Získání velkého množství nových sledovatelů za krátký čas.
  • Zvýšení povědomí o značce, byznysu.
  • Zvýšení reakcí při příspěvcích.

Jejich princip je přitom jednoduchý. Stačí vybrat zajímavý produkt, který zaujme vaši cílovou skupinu a vyzvat ji k akci. Akcí v tomto případě může být sdílení příspěvku se soutěží, lajkování, komentování či označování přátel pod postem.

Vyšperkujte své bio

Instagram „bio“ je vizitka vašeho profilu. V 150 znacích nebo emoji můžete krátce a zajímavě představit sebe nebo vaše podnikání. Při popisování využijte jednoduché a jasné klíčová slova nebo se rozepište, či využijte svůj slogan.

V tomto případě se kreativitě meze nekladou. Důležité je pouze to, aby bylo okamžitě jasné, co nabízíte. Do této části vaší stránky je také možné vkládat odkazy na web stránky obchodu či na akcie, které na nich probíhají. Nezapomeňte na svůj e-mail nebo jiný způsob, jak se s vámi zákazníci mohou spojit.

Nebojte se ve svých biografických údajích využít emoji a hashtagy.

Přejděte na business účet

Instagram ví, že je dobrý pro podnikání, a proto nabízí možnost Business Account. Je to protiklad ke klasickému účtu. Nabídka je rozšířena například o možnost placené reklamy, která posune příspěvky ve vyhledávání na lepší pozici. Výhodou business účtu je i možnost sledování statistik a dopadů příspěvků. Když víte, které příspěvky jsou nejpopulárnější můžete to zohlednit ve svém obsahovém plánu.

Vytvářejte zajímavý obsah

Obsah musí být stejně unikátní jako samo podnikání. Každý příspěvek by měl sledovatelné nabídnout možnost dozvědět se více. Profil nemusí tvořit jen fotky, zajímavé mohou být i různá videa či ilustrace. Nebojte se inspirovat i profily, které obdivujete.

Pokud vám chybí nápady, zkuste se podívat například na účty Vemzu, Airbnb, Madewell či Daniel Wellington. Na produktových fotkách nemusí být jen samotné produkty. Zasaďte výrobek do zajímavé kompozice, která bude ladit s vaší barevnou paletou.

Zákazníci oceňují autentičnost a reálnost, jinak to není ani na sociálních sítích. Tvorba marketingové podpory přes Instagram dokáže nejen přivést nových sledovatelů, ale také vytvořit z nich stálých zákazníků. Doufáme, že vám článek pomohl lépe se v marketingu přes Instagram zorientovat. Dozvěděli jste se něco nového? Využíváte ve svém podnikání i jiné sociální sítě? Budeme rádi, když se s námi podělíte o vaše názory a zkušenosti.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Lifestyle

Meditací k produktivitě: co se při meditovaní děje s vaším mozkem?

0
Trendy Zdraví

Filozofia Zero waste sahá ke kořenům našich prarodičů

0
Finance Lifestyle Rady a tipy

Jak si užít dovolenou tak, aby netrpěla vaše peněženka ani byznys

Navigácia

Magazíny