Jak posílit svoji image na trhu?

Spojení „skvělá image“ se většinou vztahuje na stylové, originálně oblečené lidí. V podnikatelském sektoru však stejně záleží na tom, do jakých „šatů“ obléknete svou vlastní firmu, jak budete prezentovat sebe i své produkty či služby. Co potřebujete k tomu, abyste si vybudovali co nejlepší pověst na trhu?

Ujasněte si identitu vaší firmy

Ne nadarmo se říká, že image je jako rampouch, který roste velmi pomalu, ale zničit ho dokážete jediným mávnutím ruky. Obraz podnikatele či firmy si kromě vynikajících znalostí a zkušeností v dané oblasti vyžaduje i hodně trpělivosti a vytrvalosti. O image je třeba pečovat neustále. Na začátku tedy zkuste sami zhodnotit, jakou identitu má vaše firma na trhu. Pomohou vám následující otázky:

  • Kdo jste a co děláte?
  • Jaké jsou vaše hodnoty? Jsou totožné s hodnotami vaší cílové skupiny?
  • Jak vaše firma či značka i s celou svou kulturou působí navenek?
  • Nabízíte skutečně něco, co na trhu chybí?
  • Co vás odlišuje od konkurence?
Image firmy
Snažte se být originální a přijít s jedinečným nápadem, který vás odliší od konkurence.

Nekopírujte konkurenci

Úspěšné startupy inspirují mnoho lidí k tomu, aby se na trhu pokusili prosadit další nové projekty. Největší chybou je však bezhlavě začít kopírovat vše, co vaše vzory dělají. Snažte se proto najít svůj vlastní osvědčený recept, který postavíte na objevení vlastních konkurenčních výhod. Vaším cílem by mělo být smysluplně zaplnit díru na trhu a dělat věci ještě lépe, než vaši konkurenti. S jedinečným řešením budete pak mezi zákazníky i snadno rozpoznatelní.

Dejte svému byznysu myšlenku

Vaši potenciální klienti by měli vědět, proč jste se začali věnovat svému byznysu – podnikání musí být postaveno na hlubší myšlence, nikoli výlučně na vidině zisku. Zkuste nabídnout jedinečný příběh, který vás vašim klientům přiblíží z lidské stránky. Díky tomu si vás i snadněji zapamatují. Pozor však na to, abyste nesklouzli do superlativů a prázdných frází, kterými firmy zbytečně zahlcují komunikační prostředky. Když budete o sobě vyprávět, volte raději fakta.

Nepodceňujte první dojem

Součástí firemní identity je logo, ale i internetové stránky, případně vizitky, hlavičkový papír a různé propagační materiály. Při komunikaci s potenciálními, ale i stálými zákazníky záleží na celé vizuální identitě značky. Prvním styčným bodem v komunikaci s cílovou skupinou bývá zejména webstránka. Myslete na to, že na zaujmutí průměrného uživatele internetu nemáte více než 10 sekund. Kromě vizuálního ztvárnění však záleží i na aktuálnosti informací. V opačném případě působí staticky a zanedbaně.

Webstránka firmy je důležitá
Webstránka je často prvním kontaktem zákazníka s klientem. Vedle designu rozhoduje její přehlednost, aktuálnost a užitečnost obsahu, který nabízí.

Ukažte, že se vyznáte

Vaše webová stránka nemusí nutně hýřit senzační grafikou. Rozhodně však nepodceňujte význam samotných informací, které potenciální klient u vás vyhledává. Musí být přehledné, srozumitelné a bez chyb. Klíčový je i unikátní obsah s relevantními informacemi, které budou pro vaši cílovou skupinu užitečné. Využijte možnost nabídnout klientům cenné rady jako odborník.

Buďte aktivní na sociálních sítích

Kdo si myslí, že se v současnosti snadno obejde i bez sociálních sítí, je na velkém omylu. Každá moderní společnost je potřebuje, aby se zviditelnila na trhu. Sociální sítě lze dokonce využít i jako nástroj zákaznické podpory. Jejich výhodou je možnost neustálé interakce s cílovou skupinou, resp. s komunitou, která je pro firmu zajímavá. Podstatné však je, abyste pouze nepostovali, ale se svými fanoušky i aktivně komunikovali – odpověděli na jejich reakce a otázky. I zde si je však třeba umět vybrat. Každá sociální síť totiž oslovuje různou cílovou skupinu, a proto nemusí být vhodná pro všechny typy firem. Pamatujte si, že méně je někdy více.

Nakloňte si opinion leadry

Kromě online recenzí na produkty dnes lidé s oblibou sledují blogery a vlogery. Patří k vyhledávaným opinion leadrům, tedy autoritám, které dokáží ovlivnit názory mas surfujících internetem. Několik pozitivních slov od takové vlivné osoby vám dokonce může udělat lepší službu než placená reklama. Nespoléhejte se však na to, že výsledky se dostaví okamžitě. Důležité je vytvořit si celou síť vztahů s členy blogosféry.

Budujte si vztahy s komunitou

V éře sociálních médií mnoho mladých společností paradoxně podceňuje osobní komunikaci se svými zákazníky. Neexistuje však lepší možnost na budování image v očích veřejnosti než prostřednictvím fyzického kontaktu s lidmi. Měli byste se intenzivně zajímat o komunitu, ve které působíte. Pokud například vlastníte restauraci, zkuste poznat lidi žijící v dané lokalitě a rozjet aktivity v rámci experimentálního marketingu. Můžete členům komunity poslat zdarma zkušební vzorky nebo je pozvat na speciální event.

Buďte poctiví

Vidina snadného výdělku může svádět ke lžím a podvodům vůči partnerům či zákazníkům. Jenže takový „úspěch“ je velmi krátkozrakým řešením. S pochroumaným jménem firmy je to jako se sportovním dopingem – později vám už málokdo bude věřit, že nepodvádí.

Náš zákazník, náš pán

Je to sice obehraná, zato pravdivá písnička. Musíte se soustředit na to, co chce váš klient, a nikoli na vlastní představu o tom, co by podle vás měl chtít. Pro klienta musí být vaše produkty a služby užitečné, stejně tak informace, které mu poskytujete. Spokojený klient je více než tisíce komerčních výstupů. Pokud si tedy vybudujete pověst férové firmy, porostou i vaše reference na trhu.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Rozhovory

Dominika Osvaldová: Pokud budeme mít respekt jeden k druhému, přetaví se to následně i k respektu vůči přírodě

0
Novinky Technologie Trendy

5 důležitých věcí, které s sebou přináší 5G síť

0
Novinky Technologie

Téměř polovina pracovních míst za 25 let nemusí existovat

Navigácia

Magazíny